27 Ağustos 2014 Çarşamba

Scrum: bir dönüşüm hikayesi üzerine


Edebi olarak bakıldığında hikaye tanımı ile birebir örtüşüyor. [Öyküde, olayın geçtiği yer sınırlı, anlatım özlü ve yoğundur. Karakterler belli bir olay içinde gösterilir. Bu karakterlerin de çoğu zaman sadece belli özellikleri yansıtılır. Konu tümüyle düş ürünü olabilir ya da son derece gerçekçidir.][1] 
Bu açıdan değerlendirildiğinde günümüz yazılım Türkiye'sinin kesit kesit hikayeleştirilmiş hali. Yazılım geliştirme yaşam döngüsünün tüm paydaşları açısından sancılı taraflarına değinilmiş. Çevik yaklaşımlar ile Scrum'ın gerekliliğini bilgi teknolojilerine içeriden bir göz olarak bakıp anlatıyor. Akıcı dili ve sade üslubu ile kendini okutan bir kitap. 

Proje yöneticisi, IT birim müdürü, yazılımcı, ürün geliştirme iş birimi vb. pozisyonlarda yazılım geliştirmeye bakış açıların ne olduğuna dair bilgiyi sunarak, Scrum dönüşümü ile bunun nasıl değiştiğini gözler önüne seriyor. 

Sıfırdan başlayarak kurumsal dönüşümün adım adım nasıl gerçekleşebileceği anlatılabilecek en özet şekilde anlatılmış. Kurumsal dönüşüme giden yolda kurum kültürünün, iş yapış şeklinin, değişime direnen zihniyetin nasıl değiştiğine, geliştiğine ve şekillendiğine değinilmiş. [Scrum'ın kalbinde değişimin yatıyorken herhangi bir statüko, bir öncekinden daha iyi de olsa kesinlikle kabul edilemeyeceğini vurguluyor.][2] (Benim için en çarpıcı cümlesiydi.)

Kitabın iyileştirilecek bir tarafı olarak, belki, daha fazla resim grafik içermesi söylenebilir. Özellikle kitapta bahsedilen takımın, Kick-off, Daily Scrum ve Sprint Retrospective vb. toplantılarında oluşturdukları board'a, artifact'lere yer verilebilirdi. Scrum hakkında bilmeden okusaydım kavramları yerine oturtmakta zorluk yaşayabilirdim diye düşünüyorum. Okuyucuyu teorik bir dünyadan, reel bir dünyaya çekmenin en pratik yolunun görselleştirme olduğu kanaatindeyim. 

Bir başucu kitabı. Scrum eğitimi ile öğrenilmiş bilgilerin pekişmesini sağlıyor. Aynı zamanda bir kaynak olarak, kendi kurumsal agile dönüşümleriniz için istifade edebilirsiniz. 

Bu çalışması için Mehmet Yitmen'e ayrıca teşekkür... 

Kitabın kısa tanıtımı için bkz. D&R

Not: Roman olsaydı nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim. :) 

[1] http://tr.wikipedia.org/wiki/Hik%C3%A2ye
[2] Scrum; Bir dönüşüm hikayesi, Mehmet Yitmen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder